Canon Europe ondersteunt innovatie in digitale beeldbewerking

door de ontwerptentoonstelling ‘Bright Minds, Beautiful Ideas’ te sponsoren

Canon Europe is de officiële sponsor van de ontwerptentoonstelling ‘Bright Minds, Beautiful Ideas’, een rondreizende tentoonstelling van het werk van vier Europese ontwerpers uit verschillende perioden en hun parallelle verbeelding van de betekenis van ontwerp.

De tentoonstelling is opgezet om de betekenis van ontwerp in de wereld van vandaag aan de orde te stellen en om een beter begrip te kweken van de rol van massaconsumptie bij de inspanningen om ontwerp een geaccepteerd en belangrijk onderdeel van het dagelijks leven te maken.

De eerste tentoonstelling van ‘Bright Minds, Beautiful Ideas’ zal van 18 september tot 30 november 2003 plaatsvinden in Lissabon. De tentoonstelling zal in de lente van 2004 naar Rotterdam reizen, en er zijn plannen om de tentoonstelling in 2004/2005 naar Barcelona, New York en Milaan te verplaatsen.

Canon zal de ontwerpers sponsoren met camera's en een verzameling lenzen, zodat zij hun werk en leven kunnen fotograferen vóór en tijdens de tentoonstellingen. Tijdens de tentoonstelling zullen Canon-printers voor afdrukken op groot formaat worden gebruikt om de eerste tentoongestelde beelden te reproduceren en zullen bovendien foto's van de kunstenaars op speciale schermen en muren worden afgebeeld met 14 beamers van Canon.

James Leipnik, Chief of Communication and Corporate Relations van Canon Europe: “‘Bright Minds, Beautiful Ideas’ bood Canon een goede gelegenheid om te sponsoren, omdat het een weerspiegeling vormt van onze eigen waarden, waaronder ons streven om creativiteit, inspiratie en innovatie in digitale kunst en ontwerp te steunen. Met de beeldbewerkingstechnologie van Canon zal ‘Bright Minds, Beautiful Ideas’ uitzonderlijke kunst op een interessante en vernieuwende manier presenteren. Het is een uitstekende gelegenheid om onze producten in een artistieke omgeving aan een breed internationaal publiek te tonen.”

‘Bright Minds, Beautiful Ideas’ is nog een voorbeeld van het streven van Canon om de groei van digitale kunst aan te moedigen. Een ander voorbeeld hiervan is de wedstrijd Canon Digital Creators, die in 2000 is opgezet om vernieuwing in kaart te brengen en professionele en amateurkunstenaars van de digitale revolutie te belonen.

Verwante koppelingen:

spacer
					image
Reclame & sponsoring
Advertentiecampagnes
Sponsoring
Evenementen Beurzen
Europese Sponsoring
WNF
Stichting World Press Photo
De Canon Foundation