Duidelijkheid en details bij weinig licht

Het vastleggen van duidelijke details bij weinig licht vergt een beetje denk- en experimenteerwerk. Indien je gaat fotograferen als het donkerder wordt, begin dan wanneer de zon onder gaat, zodat je met de locatie vertrouwd raakt. Je profiteert ook van de interessante sfeer en kleuren van de schemering.

Om duidelijke details vast te leggen, zul je vaak een hoge ISO-waarde moeten instellen, maar als je dit doet, houd dan rekening met een toename van ruis waardoor de resultaten er stoffig of korrelig kunnen uitzien. Je kunt dit verminderen door de ISO-waarde te verlagen en gebruik te maken van een langere sluitertijd. Zorg ervoor dat je camera zo stabiel mogelijk staat door een statief te gebruiken of door de camera op iets stevigs te laten rusten.

Met de Canon DIGIC-beeldprocessor kun je je echter veroorloven om met een hogere ISO-waarde te fotograferen. De technologie reduceert de ruis op doordachte wijze en behoudt de kleinste details. Hierdoor heb je meer creatieve mogelijkheden bij weinig licht dan ooit tevoren.

Fotografie met details bij weinig licht