Waarom samenwerken met Canon?

Door samen te werken met partners bundelt het Canon Partner Channel de vaardigheden en innovatie die nodig zijn voor het versterken van het merk, de producten, oplossingen en voorzieningen van Canon om wederzijdse successen te realiseren.

Canon heeft oog voor de behoeften van zijn partners, waaronder:

  • Een duidelijk winsttraject dat kan concurreren met andere producten en diensten
  • Productinnovatie die concurrerend is in de markt
  • Betrouwbare levering en ondersteuning voor Canon-producten
  • Een partner met grote geloofwaardigheid binnen de markt

Ease of doing business

Canon streeft ernaar het haar partners makkelijker te maken om zaken te doen en biedt ondersteuning bij elke stap in het proces, van planning tot ondersteuning na verkoop. De bedrijfsfilosofie van Canon is gebaseerd op Kyosei, wat zoveel betekent als 'samen leven en werken ten behoeve van het algemeen belang'. Het bedrijf is bijzonder trots op het personeel, dat deze filosofie voortdurend uitdraagt. In de interactie met Canon kunnen partners rekenen op een menselijk gezicht en samenwerking, waardoor inzicht ontstaat in de uitdagingen en er wederzijdse financiële voordelen ontstaan zodat successen op de lange termijn kunnen worden bewerkstelligd.

Plan uw business

Er zijn drie verschillende Canon Partner-programma's die partners de perfecte match voor hun capaciteiten en expertise bieden. Canon werkt met hen samen om te bepalen wat het beste aansluit op hun jaarlijkse businessplan. Zo worden hun zakelijke doelstellingen ondersteund en kunnen zij samen met Canon groeien. Canon inventariseert op welke gebieden verbeteringen mogelijk zijn, zodat partners toegevoegde waarde, competenties en zakelijke voordelen krijgen. Het businessplan omvat een uitgebreide analyse van het bedrijf van de partner, die leidt tot een overeengekomen strategische koers, uiteengezet in heldere doelstellingen en een toekomstvisie. Samen wordt vervolgens een actieplan opgesteld om die visie te verwezenlijken. Dit plan wordt elke zes maanden herzien om de voortgang bij te houden en het aan te passen zodat de partner op koers blijft. Ook Canon's gespecialiseerde accountmanagement en deskundige consultancy bieden uitstekende zakelijke kansen en waardevolle inzichten in de markt.

Zorg dat uw bedrijf zich onderscheidt

De Partner-programma's van Canon bestaan uit een uitgebreide reeks certificeringen. Met de eerste stap tonen partners aan dat hun vaardigheden en kennis van voldoende hoog niveau zijn om hun klanten services van hoge kwaliteit te bieden. Certificeringen zijn een erkenning van hun specifieke kennis en van de portfolio van services die zij voor hun klanten beschikbaar hebben. Met certificeringen tonen partners hun vaardigheden en kunnen zij profiteren van meer uiterst tevreden eindgebruikers. Canon richt zich op het ontwikkelen van de teamcompetenties van de partners op het gebied van pre-sales, sales en post-sales in de technologie van Canon. Zij krijgen toegang tot de Canon Learning Portal, met een mix van persoonlijke en online trainingen die bedoeld zijn om het team uitgebreide kennis en ervaring bij te brengen om groei te stimuleren.

Maak meer winst

De Partner-programma's van Canon spelen in op verschillende typen partners, omdat zij verschillende motivaties voor samenwerking met Canon hebben en daarom verschillende mate van ondersteuning nodig hebben. Het ondersteuningsniveau dat partners ontvangen, is afhankelijk van hun:
  • Loyaliteit en betrokkenheid
  • Certificeringen
  • Capaciteiten
Zakelijke stimulansen zijn een essentieel onderdeel van de Partner-programma's. Canon biedt partners een pakket aan financiële voordelen dat ervoor zorgt dat zij rendement op hun investeringen zien. Deze stimulansen worden afgestemd op hun businessplan zodat ze kunnen groeien en nieuwe opdrachten kunnen binnenhalen. Groei, reserveonderdelen, drums en verbruiksartikelen, co-marketing, tenders, product- en showroompromoties en speciale aanbiedingen worden actief door Canon ondersteund.

Vraag genereren

Met de identiteit, showroommaterialen en evenementen van Canon Partners kunnen partners hun zichtbaarheid op de markt maximaliseren en het vertrouwen van hun beoogde prospects winnen. Canon organiseert evenementen op internationale beurzen, zoals de EXPO, die partners kunnen bezoeken en waarvoor zij zelfs uitnodigingen kunnen doorgeven aan hun klanten en prospects. Ook bestaat er een online partnerzoekhulp om potentiële klanten in hun regio op weg te helpen met aanbevelingen over de manier waarop zij toegang kunnen krijgen tot betrouwbare en hoogwaardige klantgegevens. U krijgt ook hulp bij het creëren van aansprekende boodschappen om in contact te komen met de klanten en prospects van Canon-partners om nieuwe vraag te genereren. Afhankelijk van hun certificeringsniveau en competenties biedt Canon extra inzicht op diverse gebieden (bijv. productie, scholing, juridische zaken) en campagnematerialen die zijn gericht op verschillende beleidsvormers, zoals hoofden van de financiële, IT- en marketingafdelingen.

Verkopen

Iedereen wil meer verkopen en dus biedt Canon zijn partners een uitgebreid pakket aan hulpmiddelen om hen te helpen zakelijke overeenkomsten te sluiten. De verkooptools zijn onder meer:
  • Tools voor vergelijkingen met concurrenten en tegenargumenten
  • Inzichtrapporten
  • Ondersteuning bij evenementen
  • Configuratietools
  • Marktsegmenttools
  • Campagnemateriaal
  • Content voor intellectueel leiderschap
Al deze verkooptools zijn beschikbaar via de Canon Partner Portal, die fungeert als persoonlijke 24-7 online accountmanager voor alle partners met alle informatie die zij nodig hebben. Gedurende het jaar zijn er ook regelmatig promoties en bonussen om de omzet van Canon-partners te stimuleren.

Overtref de verwachtingen van uw klanten

Zodra partners een verkoopovereenkomst hebben gesloten, helpt het speciale ondersteuningsteam van Canon hen om klanten een uitzonderlijke klantervaring te bieden en toenemende toekomstige vraag te genereren. Canon biedt:
  • Tools voor service op afstand
  • Helpdesks
  • Ontwikkelingsprogramma's voor servicemedewerkers
  • Training
  • Technische ondersteuning op locatie
  • Afstemming voor de toekomst