Canon levert een slim softwarepakket voor intelligent printen van foto's en webpagina’s met uw PIXMA

Hoofddorp, 19 augustus 2008: Canon kondigde vandaag aan dat het assortiment PIXMA All-in-Ones en fotoprinters nu worden geleverd met een slim softwarepakket met Easy-PhotoPrint EX en Easy-WebPrint EX – twee applicaties die het gemakkelijk maken om schitterende documenten en foto’s te produceren. De PIXMA All-in-Ones van Canon worden ook geleverd met MP Navigator EX – een programma dat gebruikers in staat stelt een grote diversiteit aan documenten gemakkelijk te scannen, te kopiëren en op te slaan.

Easy-PhotoPrint EX
Naast printopties zoals papiertype, -selectie en -formaat biedt Easy-PhotoPrint EX PIXMA-gebruikers een groot aantal creatieve opties, zoals de mogelijkheid voor het printen van foto’s zonder witrand, albums, kalenders en zelfs fotostickers. PIXMA MP640- en PIXMA MP990-gebruikers kunnen de applicatie ook gebruiken om direct op inkjet-compatibele CD-R- en DVD-discs te printen.

De nieuwste versie van Easy-PhotoPrint EX bevat Auto Photo Fix II, voor een intelligente correctie van onderbelichte foto’s. Hierdoor kunnen gebruikers fantastische resultaten van digitale opnamen produceren die in omgevingen met weinig licht of zonder geschikte flitslamp zijn genomen.

Auto Photo Fix II bevat ook een automatische rode-ogen correctie. Andere Easy-PhotoPrint EX-functies die gebruikers kunnen helpen het beste uit hun digitale opnamen en andere printbare documenten te halen zijn o.a.:

• Face brightener
  • Face sharpener
  • Digitale face smoothing
  • Blemish remover

Easy-WebPrint EX
Nieuw bij PIXMA is Easy-WebPrint EX, een intuïtief, krachtig softwareprogramma van Canon waarmee tekst, afbeeldingen en inhoud van webpagina’s gemakkelijk kan worden geselecteerd en geprint.

Easy-WebPrint EX bevat Auto-Clip, deze functie detecteert automatisch individuele tekst en afbeeldingen op een webpagina alvorens gebruikers in staat te stellen deze te printen. Met Easy-WebPrint EX kunnen gebruikers ook de inhoud van een groot aantal verschillende webpagina’s verzamelen, combineren en bewerken; gebruikers kunnen bijvoorbeeld de beschrijving van een locatie van de ene webpagina combineren met de plattegrond van een andere.

Met de intelligente selectiemethode in Easy-WebPrint EX kunnen gebruikers volledig zelfstandig bepalen hoe de informatie die via internet is verzameld, wordt geselecteerd en gepresenteerd. Gebruikers hoeven geen internetadvertenties, navigatie-elementen en andere onderdelen van webpagina’s te printen, tenzij dit gewenst is. Aanvullende printopties zoals Pagina aanpassen aan papierformaat, Meerdere kolommen printen en Automatisch dubbelzijdig printen helpen papier, afval en energie te besparen. Gebruikers kunnen Easy-WebPrint EX-selecties ook als PDF opslaan om ze op een later tijdstip te printen.

Easy-WebPrint EX kan via www.canon-europe.com worden gedownload.

Download het volledige persbericht (PDF, 71kB) [PDF, 71 KB]